Bijzondere samenwerkingen zijn vaak de sleutel tot innovatie en succes in verschillende domeinen. De slogan van Delft is natuurlijk niet voor niks Creating History. Door krachten te bundelen en verschillende perspectieven te combineren, kunnen unieke en waardevolle resultaten worden behaald. Delft Marketing werkt regelmatig op een bijzondere manier samen met uiteenlopende partijen in Delft. Op deze pagina vind je enkele leuke en bijzondere samenwerkingen van de afgelopen jaren.

Wil je ook op een bijzondere manier met ons samenwerken? Neem dan contact met ons op!

Wij zijn Delft

In het hart van Delft, waar historie en toekomstgerichtheid samen komen, lanceert beeldend kunstenaar René Jacobs "Wij zijn Delft". Een eerbetoon aan de Delftenaren en een viering van diversiteit en inclusiviteit. 

Geïnspireerd door Vermeer’s iconische schilderij “Zicht op Delft” wil René Jacobs een kunstwerk creëren dat bestaat uit 109.572 kleine poppetjes, het inwoneraantal van Delft op 1 januari 2025. Doel is om een kunstwerk te maken dat de schoonheid van Delft en de kracht van de gemeenschap viert. In een tijd waarin polarisatie ons uit elkaar dreigt te drijven, is dit project een krachtig symbool van samenwerking en saamhorigheid.

Op 15 december 2025, precies 350 jaar na het overlijden van Vermeer, wordt het kunstwerk onthuld in het Vermeer Centrum Delft aan de Voldersgracht. Delft Marketing verzorgt de marketing.

Meer over Wij zijn Delft
Rene Jacobs die kijkt naar zijn kunstwerk met poppetjes Rene Jacobs aan het werk in zijn atelier ART Jacobs in Delft Poppetjes van het project Wij zijn Delft met een kunstwerk van René Jacobs

Vermeer Recycle

In 2023 lanceerde Delft Marketing de campagne Ontdek het Delft van Vermeer, waarbij de stad werd verrijkt met moderne fotografische interpretaties van Vermeers iconische schilderijen, zoals ‘Meisjes met Parel’, vastgelegd door fotograaf Caroline Sikkenk.

Na het succes van de campagne, ontstond het idee om de gebruikte vlaggenstof een nieuw leven te geven. In samenwerking met naaiatelier Stichting Stunt in Delft, bekend om hun vaardigheid in upcycling, werden er toffe tassen van gemaakt. Daarnaast toverden zes hedendaagse modeontwerpers de banieren om in fantastische designs.

Delft Marketing en het Vermeer Centrum Delft zijn de initiatiefnemers van het Vermeer Recycle Project. 

Meer over Vermeer Recycle
Het Vermeer Recycle Project het design van Marco Stefano Pintus Het ontwerp van designer Marieke Rolloos Vermeer Recycle Project ontwerper Marieke die met een naaimachine stoffen van een vlag aan het naaien is

Delfts Zomerbier

Delfts Zomerbier is een allemansvriend. Een klassiek verfrissende Weizen van Delftse Brouwers. Een traditioneel bovengistend bier met zachte fruitige tonen. Om bijvoorbeeld in het restaurant, het hotel, het café en op het terras optimaal te genieten tijdens de Delftse Festivalzomer!

Ook dit jaar brouwen de Delftse Brouwers tijdens de Delfse Festivalzomer speciaal Zomerbier. Wil jij dat je klanten deze zomer ook kunnen genieten van het Delfts Zomerbier? Bestel dan snel je doosjes Zomerbier!

Heb je een ander idee voor een bijzondere samenwerking tijdens de Delftse Festivalzomer? Neem dan contact met ons op!

Delfts Zomerbier gepositioneerd voor de Oude Kerk

Toilet toegankelijkheid

Delft kiest ervoor om een gastvrije en inclusieve stad te zijn en toilet toegankelijkheid is daar een belangrijk onderdeel van. Om dit te realiseren is het nodig om voldoende plekken aan te wijzen in de stad waar bezoekers gebruik kunnen maken van het toilet. Zo creëren we een betere bezoekers-beleving (ook voor onze eigen bewoners) en wordt Delft nog aantrekkelijker om te bezoeken. Zowel voor een bezoek aan een toeristische attractie als om te komen funshoppen of een bezoek te brengen aan de Delftse horeca en natuurlijk om in Delft te komen logeren.

Meer over toilet toegankelijkheid
Jon Cornelese op het toilet bij het Delfts Brouwhuis voor een interview over toilettoegankelijkheid in Delft