Wil jij ook een toiletvriendelijk Delft voor bezoekers en bewoners? Meld dan je toilet aan in de Hoge Nood App.
 

Delft kiest ervoor om een gastvrije en inclusieve stad te zijn en toilettoegankelijkheid is daar een belangrijk onderdeel van. Om dit te realiseren is het nodig om voldoende plekken aan te wijzen in de stad waar bezoekers gebruik kunnen maken van het toilet. Zo creëren we een betere bezoekers-beleving (ook voor onze eigen bewoners) en wordt Delft nog aantrekkelijker om te bezoeken. Zowel voor een bezoek aan een toeristische attractie als om te komen funshoppen of een bezoek te brengen aan de Delftse horeca en natuurlijk om in Delft te komen logeren.

Jon Cornelese, mede-eigenaar van Café de Oude Jan, Delfts Brouwhuis en voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) in Delft, vertelt over die ambitie, de Hoge Nood app en gastvrijheid tot in het kleinste kamertje.

 

Waarom is dit belangrijk?

Omdat toegankelijke toiletten van onschatbare waarde zijn voor iedereen in onze gemeenschap. Denk aan buik- en blaas patiënten, ouderen,  ouders met jonge kinderen, mensen met mobiliteitsproblemen, zwangere vrouwen, en zelfs toeristen die onze stad bezoeken ervaren het tekort aan toiletten in Nederland waar het vaak voor hen thuis een stuk beter geregeld is. Door jullie medewerking kunnen we Delft nog gastvrijer maken en een voorbeeld stellen voor andere steden.

Dus, laten we samenwerken om van Delft de meest toilettoegankelijke gemeente van Nederland te maken.

Het begint allemaal met een eenvoudige stap: het aanmelden van jullie toiletten in de HogeNood app! 

 

HogeNood app toilet

Delft Marketing zorgt ervoor dat het zichtbaar wordt

Als je dit doet (of al hebt gedaan) gaat Delft Marketing aan de slag om dit zichtbaar te maken.

Laat ons dus ook weten dat je jouw locatie hebt aangemeld en je ontvangt van ons o.a.:

  • Welkomstpakket met o.a. sticker en aanvullende informatie.
  • Online toolkit online met standaardteksten en logo’s. Hierbij ontvang je ook tips hoe je deze het beste kan inzetten op website, nieuwsbrief of social media.
  • Vermelding toilettoegankelijkheid op de nieuwe website van Delft Marketing.
  • Vermelding op onze social media kanalen.

Daarnaast maak je kans om als locatie deel te nemen aan een originele videorapportage of gebruikerstest.

 

HogeNood app

Ook pakken we de publieks communicatie op door:

  • Zichtbaarheid op socials, nieuwsbrief en website.
  • Persbericht.
  • Artikel nieuwe Delft Magazine en UITmagazine.

Voor iedereen die zich al heeft aangemeld in de Hoge Nood app, we gaan het zichtbaar maken en dus geldt bovenstaande niet alleen voor nieuwe aanmeldingen maar ook voor iedereen die zich al heeft aangemeld. Hierover ontvang je binnenkort informatie.

Samen kunnen we het verschil maken en laten zien dat Delft niet alleen bekend is om zijn rijke geschiedenis en prachtige grachten, maar ook om zijn excellente gastvrijheid en inclusiviteit.

 

HogeNood app iemand die zijn handen wast
Sta je al in de Hoge Nood App? Check dan even je gegevens. 

 

De app bestaat inmiddels bijna 10 jaar dus het kan goed zijn dat er iets is veranderd in de tussentijd. Dus ben je niet op de hoogte dat je in de app staat, of sta je er al heel lang in met je locatie check dan even je gegevens en pas indien nodig het gelijk aan. Dat is snel gedaan door de volgende stappen te ondernemen: 

1. De HogeNood app downloaden voor iOS of Android en hierin de eigen toilet locatie opzoeken (de dichtstbijzijnde toiletlocaties worden automatisch opgehaald, mocht u momenteel niet in de buurt zijn dan kunt u uw locatie opzoeken via de 'kaart' functie). 
2. Controleren of alle gegevens die vermeld zijn kloppen. Als dit zo is dan is dat natuurlijk perfect. Er hoeven geen verdere acties ondernomen worden. 
3. Kloppen de gegevens niet dan kunt u de benodigde wijzigingen doorgeven via de optie 'stel een wijzigingen voor' die je ziet wanneer je een toiletlocatie hebt aangeklikt. Wij zorgen er voor dat de feedback binnen enkele dagen wordt verwerkt.

Vergeet ook niet je (nieuwe) medewerkers te informeren als je in de app staat. Dit is wel zo prettig voor de bezoekers van je toilet.
Neem het mee in de onboarding. 

Laten we de uitdaging aangaan en samen onze stad naar nieuwe hoogten tillen!

 

Heb je vragen? Stuur dan een e-mail naar toilettoegankelijkheid@delftmarketing.nl en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!