Samenwerking SCMD en BOB om binnenstad te promoten
 

SCMD (Stichting Centrum Management Delft) en BOB (Bestuurlijk Overleg Binnenstad) hebben de handen ineengeslagen met Delft Marketing om de marketing van de binnenstad van Delft naar een hoger niveau te tillen. Deze samenwerking richt zich op het versterken van de aantrekkingskracht van het stadscentrum, met name als het gaat om winkelen, borrelen en dineren.

Delft Marketing is gevraagd om een uitgebreide marketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren. Een van de eerste initiatieven is de lancering van een nieuwe website die speciaal is ontworpen om bezoekers te informeren en te inspireren over de diverse winkel- en horecamogelijkheden in de binnenstad van Delft. Deze website wordt het online startpunt voor alles wat de binnenstad te bieden heeft, van unieke boetiekjes tot alledaagse winkels en van gezellige cafés tot hoogwaardige restaurants.

Breder en nieuw publiek 
Naast de website zal Delft Marketing een uitgebreide contentstrategie implementeren om de binnenstad van Delft prominent aanwezig te laten zijn op diverse sociale mediakanalen zoals Instagram en TikTok. Dit initiatief is met name gericht op het bereiken van nieuwe en jongere doelgroepen, die belangrijk zijn voor de levendigheid en dynamiek van de stad. Door regelmatig aantrekkelijke en relevante content te delen, wil Delft Marketing de betrokkenheid en interesse van deze doelgroepen vergroten en hen aansporen tot een bezoek aan de binnenstad.

"Wij zijn verheugd over de samenwerking met SCMD en BOB," Laura van de Rijke van Delft Marketing. "Deze samenwerking stelt ons in staat om de binnenstad van Delft beter te promoten om zo een breder en nieuw publiek te bereiken. We geloven dat deze strategische aanpak de economische vitaliteit van het stadscentrum zal bevorderen en de lokale ondernemers zal ondersteunen."

Kees Koreneef, bestuurslid SCMD & eigenaar Kobe Vastgoed):  “Om onze bezoekers beter te kunnen informeren over alles wat er in onze prachtige stad is te doen en beleven, zijn wij met Delft Marketing deze samenwerking aangegaan. Delft Marketing heeft de kennis en juiste mensen in huis  om onze wensen en doelen te bereiken. Wij zijn van mening dat Delft Marketing dé partij is die Delft op de juiste wijze kan promoten en zijn dan ook erg blij met deze samenwerking.”

De eerste resultaten van deze samenwerking zullen zichtbaar zijn in de komende maanden, met de lancering van de website en de start van de social media campagnes. Alle betrokken partijen kijken vol verwachting uit naar de positieve impact die deze initiatieven zullen hebben op de binnenstad van Delft.