Doelstelling website
De website van Delft Marketing > Indelft.nl is bedoeld om de naamsbekendheid en imago van Delft te vergroten, net als de trots van de inwoners. Daarnaast is het doel om meer bewoners en bezoekers van Delft te informeren, inspireren en te activeren om activiteiten te ondernemen in Delft zoals het bezoeken van een museum of activiteit, lekker ergens eten, gaan winkelen, een nachtje blijven slapen etc.
De doelgroep die we willen bereiken met de website en onze socials zijn terug te vinden op onze website. Nog toevoegen
De website delftconventionbureau.nl is bedoeld om Delft als aantrekkelijke bestemming voor zakelijke bijeenkomsten, (wetenschappelijke) congressen en evenementen op de kaart te zetten en zo wetenschappelijke en zakelijke events naar Delft te halen. De doelgroep zijn organisatoren van events en congressen.
Waarom deze nieuwe websites?
- De oude website gebruikte verouderde technologieën en hierdoor was het nodig om te upgraden naar een moderner platform om te profiteren van nieuwe functionaliteiten en betere prestaties.
- We hebben hierbij gefocust op een verbeterde gebruikerservaring, waardoor het voor bezoekers gemakkelijker wordt om te navigeren, informatie te vinden en interactie te hebben met de inhoud.
- Ook hebben we onze aangepaste stadsstijl/huisstijl doorgevoerd op de website. Dit zorg voor een nieuwe frisse uitstraling.
- De website is responsive en volgens de richtlijnen van digitale toegankelijkheid (WCAG2.2) opgezet. We willen graag volledig voldoen en stellen nog een onderzoek in om te komen tot een toegankelijkheidsverklaring die voldoet aan de norm.
- Met de nieuwe functionaliteiten en een betere SEO optimalisatie is de kans groter dat de website hoger scoort in zoekresultaten en meer organisch verkeer aantrekt.
- We hebben fase 1 nu opgeleverd maar met de grotere vraag en ambities die Delft Marketing heeft is het mogelijk om op te schalen. Zo kunnen er makkelijk nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd zodat we kunnen blijven aanpassen aan de veranderende behoeften in de toekomst.
Waarom is de url veranderd naar Indelft.nl?
We wilde graag .nl omdat .com vaak staat voor een commerciële organisatie. Indelft.nl kan worden gezien als een breed platform met informatie van en voor een diversiteit aan doelgroepen. Daarnaast kunnen we er gave campagnes aan koppelen omdat je er van alles voor kan zetten zoals wandelen.indelft.nl of festivals.indelft.nl. Ook voor SEO mogelijkheden heel interessant.
Waarom is de UITagenda Delft geïntegreerd in de website Indelft.nl
Het is handig om alles bij elkaar te hebben in één overzicht. Daarnaast profiteert de UITagenda zo van de bezoekers van de indelft.nl website en vice-versa. Een compleet en actueel overzicht.
Wat kan ik allemaal vinden op de website en hoe kan ik meedoen?
Op de website kan je (bijna) alles vinden wat er te doen is in Delft voor bewoners en bezoekers. Wij zijn geen gemeentewebsite dus je kan bij ons niet terug vinden wanneer het afval naar buiten moet of een vergunning aanvragen. Je kan wel de leukste activiteiten terugvinden, de tofste galeries of waar je lekker kan eten/borrelen. Uitjes met de kids en overnachtingsmogelijkheden, fiets- en wandelroutes vind je ook terug. Daarnaast ook handige tips zoals praktische zaken.
We hebben geprobeerd een zo volledig en actueel aanbod op de website en UITagenda Delft te plaatsen. Mis je iets of wil je erop? Dat kan. Je kan evenementen aanmelden via:
Op een later moment kan dit ook met je locatie.
Daarnaast plaatsen we diverse blogs, routes en onze campagnes. Heb je suggesties of ideeën? Laat het ons weten en stuur een mail naar marketing@delftmarketing.nl. Wij nemen dan snel contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.
Fase 1
We hebben met deze nieuwe websites de basis weggezet. Dit valt onder fase 1. Zoals we aangaven biedt dit platform volop mogelijkheden om door te ontwikkelen wat we ook zullen doen binnen Delft Marketing.
Fase 2
Op korte termijn zullen we eerst de basis verder uitwerken. Dit betekent content en meertaligheid uitbreiden en modules die relevant zijn toevoegen. Hierin wordt ook een toegankelijkheidsonderzoek uitgevoerd en een verklaring opgesteld.
Fase 3-4
In fase 3 en 4 wordt gekeken naar SEO-optimalisatie, website optimalisatie op basis van cijfers, user-generated content, nieuw beeldmateriaal en video’s en andere ontwikkelingen die relevant zijn. Dit wordt nog nader bepaald.